|
Forschung > Internet Research
Internet Research
INTRODUCTION
1. Internet has become the most important media in our time. The consequences of this new media for business, culture, and society are enormous.
2. From a psychological point of view, there are many interesting research topics which require our attention. Some of them are also in my own focus.
TOPICS IN MY FOCUS:
1. development of virtual cultures
2. emotions in the digital world
3. hypermedia = hyperlearning?
MY OWN CONTRIBUTIONS TO THIS FIELD:
1. Funke, J., Krüger, T. & Vieth, C. (1998). Kapitel 8: Akzeptanzuntersuchung. In: Ministerium für Wirtschaft und Mittelstand, Technologie und Verkehr des Landes Nordrhein-Westfalen (Ed.), elCi electronic Cities. Definition, Evaluation und Realisation kommunaler Online-Dienste im Verbund mit NRW-Städten (pp. 4.1-4.32). Düsseldorf: Schriftenreihe media NRW, Band 9.
2. Krüger, T. & Funke, J. (Hrsg.). (1998). Psychologie im Internet. Ein Wegweiser für psychologisch interessierte User. Weinheim: Beltz Verlag. [Buch bestellen]
3. Krüger, T., Ott, R. & Funke, J. (2000). Das WWW als Medium der Außendarstellung. In B. Batinic (Ed.), Internet für Psychologen. Zweite, überarbeitete und erweiterte Auflage (pp. 241-260). Göttingen: Hogrefe.
4. Ott, R., Krüger, T. & Funke, J. (2000). Wissenschaftliches Publizieren im Internet. In B. Batinic (Ed.), Internet für Psychologen. Zweite, überarbeitete und erweiterte Auflage (pp. 261-286). Göttingen: Hogrefe.
|
|