Ruprecht-Karls-Universität HeidelbergPsychologisches Institut
Siegel
Anschriften und Telefonnummern Volltext-Suche, E-Mail-Suche, Datenbank-Suche Alle Seiten im Überblick English Version
leiste-bottom picture ATP

Forschung > Internet Research

Internet Research


INTRODUCTION

1. Internet has become the most important media in our time. The consequences of this new media for business, culture, and society are enormous.

2. From a psychological point of view, there are many interesting research topics which require our attention. Some of them are also in my own focus.


TOPICS IN MY FOCUS:

1. development of virtual cultures

2. emotions in the digital world

3. hypermedia = hyperlearning?


MY OWN CONTRIBUTIONS TO THIS FIELD:

1. Funke, J., Krüger, T. & Vieth, C. (1998). Kapitel 8: Akzeptanzuntersuchung. In: Ministerium für Wirtschaft und Mittelstand, Technologie und Verkehr des Landes Nordrhein-Westfalen (Ed.), elCi electronic Cities. Definition, Evaluation und Realisation kommunaler Online-Dienste im Verbund mit NRW-Städten (pp. 4.1-4.32). Düsseldorf: Schriftenreihe media NRW, Band 9.

2. Krüger, T. & Funke, J. (Hrsg.). (1998). Psychologie im Internet. Ein Wegweiser für psychologisch interessierte User. Weinheim: Beltz Verlag. [Buch bestellen]

3. Krüger, T., Ott, R. & Funke, J. (2000). Das WWW als Medium der Außendarstellung. In B. Batinic (Ed.), Internet für Psychologen. Zweite, überarbeitete und erweiterte Auflage (pp. 241-260). Göttingen: Hogrefe.

4. Ott, R., Krüger, T. & Funke, J. (2000). Wissenschaftliches Publizieren im Internet. In B. Batinic (Ed.), Internet für Psychologen. Zweite, überarbeitete und erweiterte Auflage (pp. 261-286). Göttingen: Hogrefe.

corner-topleft picture corner-topright picture
Startseite
BMFT project Complex problem solving
Complex problem solving research - Homepage
DFG-Projekt SMT
DYNAMIS
DFG-Projekt Kompetenzdiagnostik
Blickbewegung
DRK Hotline-Schulung
Gummibären-Forschung
Internet Research
KOGNI Program Description
Forschungsthema: Neuropsychologie
Complex Problem Solving: Research Principles
Plan-a-Day
Research on Complex Problem Solving (Komplexes Problemlösen)
corner-bottomleft picture corner-bottomright picture
 
Zum Seitenanfang Top
Zuletzt bearbeitet am 30.01.2003 von JF.