Supervised theses

Topic: Interdisciplinarity in organizations

Schleiting, Y. (2016). Interdisziplinarität im Wirtschaftskontext. Bachelor Thesis, Heidelberg University.

Hoffmann, A. (2016). Success factors in start-up teams: Influences of team processes and interdisciplinary competences on innovation. Master Thesis, Heidelberg University.

Li, X. (2013). Constructing an Interdisciplinary Competence Model in a Vocational Context. Master Thesis, Heidelberg University.

 

Topic: Fostering interdisciplinary competency

Kessler, A. (2016). Undisciplining the Mind: A Literature Review of Factors in Interdisciplinary Collaboration and Subsequent Training Development. Master Thesis, Heidelberg University.

Schittenhelm, J. (2016). Evaluation eines selbst entwickelten Trainings für interdisziplinäre Zusammenarbeit. Master Thesis, Heidelberg University.

Ivanova, M. (2016). Achtsamkeitsbasierte Kurzintervention zur Förderung interdisziplinärer Sozialkompetenzen - Eine randomisierte Online-Studie. Bachelor Thesis, Heidelberg University.

Koleva, M. (2013). Entwicklung, Durchführung und Evaluation eines Trainings zur Förderung interdisziplinärer Zusammenarbeit. Eine Pilotuntersuchung. Diploma Thesis, Heidelberg University.

 

Topic: Interdisciplinary Collaboration

Grub, M. (2017). Tagebuchstudie Interdisziplinäre Zusammenarbeit: Welchen Einfluss haben „Daily Incidents“ auf die Zusammenarbeit in interdisziplinären Projekten? Master Thesis, Heidelberg University.

Kölmel, L. (2016). „Entwicklung eines Messinstruments zur Erfassung interdisziplinärer Handlungskompetenz. Bachelor Thesis, Heidelberg University.

Bernhardt, A. (2016). Probleme bei interdisziplinärer Zusammenarbeit – immer die
gleichen? Explorative Studie zu Problembereichen interdisziplinärer Forschungskooperationen. Master Thesis, Heidelberg University.

Kraus, Ch. (2016). Interdisziplinäre Handlungskompetenz - Validierung eines Kompetenzmodells. Master Thesis, Heidelberg University.

Shaker, S. S. (2015). „Wer kooperiert mit wem und wie erfolgreich?“ Erfolg interdisziplinärer Zusammenarbeit. Bachelor Thesis, Heidelberg University.

Kammler, M. (2014). Alle im selben Boot?“ – Vergleich von Gemeinsamkeiten, Problemen und förderlichen Kompetenzen in interdisziplinärer Zusammenarbeit und interkultureller Zusammenarbeit. Bachelor Thesis, Heidelberg University.

Neutze, Th. (2014). Interdisciplinary Team Work in Research: A Diary Study on the Relation of Collaboration with Performance, Engagement and Satisfaction at Work. Master Thesis, Heidelberg University.

 

Other topics

Meyer, L. A. (2016). The influence of Gendered Wording in Job Advertisements on Student’s Intention to Apply, Job Appeal, Sense of Belonging and Perceived Job Suitability. Master Thesis, Heidelberg University.

Pfister, M. (2015). Psychische Gesundheit am Arbeitsplatz – Eine faktorenanalytische Überprüfung des Instruments zur Gefährdungsbeurteilung psychischer Belastungen (GPB). Bachelor Thesis, Heidelberg University. (second supervisor)

Buchholz, A. (2015). Förderliche und hinderliche Faktoren von Qualitätskultur an Hochschulen – systematische Literaturrecherche und empirische Überprüfung anhand von Experteninterviews. Master Thesis, Heidelberg University. (second supervisor)

Ebert, S. (2015). Transformationale Führung und Qualitätskultur im Hochschulkontext. Master Thesis, Heidelberg University. (second supervisor)

Kessler, A. (2013). Volunteering - for Good? Long-Term Intentions Among Student Volunteers. Bachelor Thesis, Heidelberg University. (second supervisor)

Responsible: Email
Latest Revision: 2015-02-03
zum Seitenanfang/up